top of page
İhracat Stratejisi Geliştirme
Uluslararası Pazarlamaya Yönelik Bütünleşik Çözümler Sunuyoruz

Strateji kavramını firmaların gelecekte ulaşmak istedikleri hedefleri elde etmeye yönelik aksiyonların belirlenmesi ve firma kaynaklarının bu doğrultuda kullanılmasının planlanması olarak tanımlayabiliriz.

Globrand Strateji ve Danışmanlık olarak hedefi yurtdışı pazarlara açılmak ve ihracat pazarlarını geliştirmek olan üreticilere ve ihracatçılara gerçekçi stratejiler geliştirilmesinde destek sağlıyoruz.

Firmalarımıza geliştirilen stratejinin uygulanması konusunda ayrıca yurtdışı iş ortaklarımızın da desteği ile yardımcı oluyoruz. Pazar araştırma, hedef pazar ve müşteri analizi, alternatif kanalların değerlendirilmesi, etkinlik yönetimi, markalaşma ve pazar konumlandırmasına yönelik 6 ana başlıkta bütünleşik çözümler sunuyoruz.

Danışmanlık Hizmetleri 01
İhracat Stratejisi Geliştirme

İhracat hedefinde olan firmalar çoğunlukla pazarlamadan çok satışa odaklanarak maksimum sayıda müşteriye ulaşmayı hedefler. Satış gerçekleştikten sonra ise kime satıldığı, ne sıklıkla siparişlerin devam edeceği ve son kullanıcıya ürünümüzün ne şekilde ulaşacağını genelde fazla önemsemeyiz.

 

Oysa ki ihracata başlamadan önce ürünümüze uygun pazarları belirlemek, bu pazarlara giriş ve derinleşme stratejilerini oluşturmak orta ve uzun vadede bizlere daha büyük ciro ve karlılık sağlayacaktır.

 

Geçmiş tecrübelerimiz birçok sektörde firmaların ihracatlarını karşılaştırırken satış yapılan ülke sayısı ile rekabet ettiklerini bizlere gösterdi. Oysa ki 50 den fazla ülkeye ihracat yapıyor iken her bir ülkeye Türkiye’nin küçük bir ili kadar ihracat yapamıyor olmak çok

da başarılı sayılmayabilir. Aksine, az sayıda ülkeye ancak var olan potansiyeli optimum seviyede değerlendirecek şekilde ihracat yapmak kaynakları etkin kullanmak adına daha akılcı olabilir.

 

Bu nedenle, ister bireysel bir firma olun ister bir sivil toplum kuruluşu, müşteriye ulaşmak için planlayacağınız tüm aktivitelerin öncesinde ihracat stratejinizi oluşturmanız ve hedeflerinizi doğru bir şekilde koymanız gerektiğine inanıyoruz.

Anchor 1
Danışmanlık Hizmetleri 02
Pazar Araştırma & Analiz

Pazar araştırması ihracat stratejinizi oluşturduktan sonra hedef pazarlarınızı belirleme aşamasında ihtiyaç duyacağınız en önemli çalışmadır. Öncelikle masa başında yapacağınız bir araştırma ile internetteki kaynaklar ve veri tabanlarını kullanarak birçok bilgiye erişebilirsiniz. İkincil olarak mümkün olması durumunda yerinde pazar araştırması ile hedef ülkedeki pazarın yapısı hakkında çok daha detaylı bilgiler edinebilirsiniz.

 

İhraç ürününüzün özelliklerine göre hedef pazarın sosyo kültürel yapısı, tüketici alışkanlıkları ve rakip firma/ürün bilgisi, gümrük prosedürü ve vergi oranları, lokal dağıtım maliyetleri ve satış kanallarının analizi pazar araştırmanız sonucunda ortaya çıkacaktır.

Anchor 2
Danışmanlık Hizmetleri 03
Uluslararası Pazarlama Danışmanlığı

İhracat pazarlama ekibinin doğru bir şekilde kurgulanması, doğru hedeflerin belirlenmesi, ihracat stratejisinin birlikte oluşturulması ve aksiyon planlarının takibi sadece ihracatınızı rakamsal olarak büyütmekle kalmayacak firmanız için sürdürülebilir bir gelişme de sağlayacaktır. Hedeflerin ve performans ölçümlerinin doğru yönetilemediği iş süreçleri ise kısa vadede değilse de orta ve uzun vadede problemleri beraberinde getirecektir.

 

İhracat yapıyor veya ihracata yeni başlamayı planlıyorsunuz, mevcut yapınızı iyileştirmek ve geliştirmek için profesyonel destek arıyorsanız Globrand olarak sizlere uluslararası pazarlama konusunda destek olabiliriz.

Anchor 3
Danışmanlık Hizmetleri 04
Ur-Ge & Kümelenme Danışmanlığı

Ur&Ge ve kümelenme projeleri 2010 lu yıllarda gündemimize giren kavramlar. İş kültürümüzde çok da yaygın olmayan ancak uluslararası pazarlarda birlikte hareket etmeyi ve bu sayede oluşacak sinerjiyi teşvik eden kümelenme projelerinin sayıları, Devlet tarafından verilen cömert teşvikler ile birlikte son yıllarda hızlıca arttı.

 

Globrand olarak Ur&Ge ve kümelenme projelerine 2010 yılından buyana destek veriyoruz. Genel yaklaşımımız kümelenme projelerini bütünleşik olarak ele alıp kümenin ve hedeflerinin oluşturulmasından başlayarak proje süresince gerçekleştirilecek tüm faaliyetlerin yönetimini üstlenmekten yana. Bunun en önemli nedeni kümelenme projelerinin gerçekleştirilen her faaliyet ile birlikte farklı ihtiyaçları gündeme getirmesi ve yoğun bir takip gerektirmesi. Bu şekilde

danışmanlık verdiğimiz projelerde küme için ihracat stratejisini oluşturup hedef pazarları belirledikten sonra yıllık bazda yurtdışı pazarlama faaliyetlerini planlıyor ve her yurtdışı pazarlama faaliyeti sonrasında kümenin eksik gördüğümüz yanlarını geliştirmek için gerekli aksiyonları almaya çalışıyoruz.

Anchor 4
Danışmanlık Hizmetleri 05
Markalaşma & Marka Yönetimi

Türkiye, ihracatının kg birim değerini arttırma konusunda yıllardır arzu edilen başarıyı yakalayamadı ve ne yazık ki son 10 yıllık süreçte 1,50 $/kg değerini aşamadı. Kamu ve sivil toplum kuruluşları bu durumu düzeltebilmek için yıllardır markalaşma konusunda projeler üretmeye çalışsa da bu duygu üretici ve ihracatçı firmalara bir türlü geçemedi.

 

Bugüne dek markalaşma denildiğinde hep lüks markalar aklımıza geldi ve markalaşmanın büyük yatırımlar gerektirdiği düşüncesi ile uzak durduk. Oysa ki marka en basit tabiri ile firmanın tüketiciye vaadi ve sunduğu güveni belgeler ve hedef tüketici kitlenize göre markanızın özellikleri de farklılıklar gösterir. Lüks sınıf bir otomobil markası ile ekonomi sınıfı otomobil markası birbirlerinden farklı vaatler içerse de özünde benzer marka unsurlarını barındırır. Üretici olarak her durumda alıcı kitlenize bir vaatte bulunmanız gerekir. Ürünün

üzerine markanızı koymadığınız durumlarda kurumsal isminiz marka olarak algılanır ve alıcının zihninde tüm iş yapış biçiminiz marka kimliğine yapışır. Farkında olmadan siparişlerinizi zamanında sevk etmeniz, fiyatlandırma politikanız, kalite kontrol disiplininiz kurumsal markanızı şekillendirir.

 

Hedef alıcı kitlenize yönelik markanızın oluşturulması, pazardaki konumlandırma, marka kimliğinin bilinirliliğinin arttırılması evet zor ve uzun soluklu bir projedir ama uluslararası platformda tıpkı fabrika arazisi, makine parkı gibi ama belkide hepsinden değerli bir yatırıma dönüşerek şirket değerinizi yukarıya çekebilir.

Anchor 5
B2B İş Görüşmeleri 06
Sektörel Ticaret/Alım Heyeti

Ur-Ge ve kümelenme faaliyetleri özünde kapalı bir grup ihracatçı firmanın yurtdışı Pazarlama faaliyetlerine destek olurken sektörel ticaret ve alım heyetleri serbest sayıda sektör firmasının katılımına imkan verdiğinden tercih edilebilmekte.

 

Sektörel ticaret heyetleri konusunda bugüne dek farklı ülkelerde projeler geliştirdik ve son yıllarda etkinliklerimizi bölgesel forma sokmaya çalıştık. Örnek olarak hedef bir Afrika, Avrupa veya Latin Amerika  ülkesini alarak ihracatçı firmalarımızı hem hedef ülkedeki hem de yakın ve ulaşım imkanları kolay komşu ülkelerdeki alıcılar ile buluşturmayı başardık. Afrika’da Fildişi Sahili’ne yaptığımız programda komşu Mali, Burkina Faso ülkelerinden, Kolombiya’da yaptığımız programda Panama, Peru, Kosta Rika, Brezilya, Uruguay ve Şili’den alıcıları tek bir noktada topladık.

Benzer projenin alım heyeti versiyonunu Invitation Only ismi ile ev ve mutfak eşyaları sektörü, Cosmeet ismi ile kozmetik ve kişisel bakım/temizlik sektörüne yönelik gerçekleştirdik. 2019 yılı Ekim ayında gerçekleştirilen Invitation Only etkinliğine 50 farklı ülkeden 79 alıcı firma katıldı ve gerek ülke çeşitliliği gerekse iş görüşmelerinin verimi açısından büyük bir başarı sağladı.

Bugüne kadar 39 farklı ülkede 85 organizasyona imza atarken 14.072 iş görüşmesine aracılık ettik.

Anchor 6
bottom of page