top of page
Ä°hracat Stratejisi GeliÅŸtirme
Uluslararası Pazarlamaya Yönelik BütünleÅŸik Çözümler Sunuyoruz

Strateji kavramını firmaların gelecekte ulaÅŸmak istedikleri hedefleri elde etmeye yönelik aksiyonların belirlenmesi ve firma kaynaklarının bu doÄŸrultuda kullanılmasının planlanması olarak tanımlayabiliriz.

​

Globrand Strateji ve Danışmanlık olarak hedefi yurtdışı pazarlara açılmak ve ihracat pazarlarını geliÅŸtirmek olan üreticilere ve ihracatçılara gerçekçi stratejiler geliÅŸtirilmesinde destek saÄŸlıyoruz.

​

Firmalarımıza geliÅŸtirilen stratejinin uygulanması konusunda ayrıca yurtdışı iÅŸ ortaklarımızın da desteÄŸi ile yardımcı oluyoruz. Pazar araÅŸtırma, hedef pazar ve müÅŸteri analizi, alternatif kanalların deÄŸerlendirilmesi, etkinlik yönetimi, markalaÅŸma ve pazar konumlandırmasına yönelik 6 ana baÅŸlıkta bütünleÅŸik çözümler sunuyoruz.

Danışmanlık Hizmetleri 01
Ä°hracat Stratejisi GeliÅŸtirme

Ä°hracat hedefinde olan firmalar çoÄŸunlukla pazarlamadan çok satışa odaklanarak maksimum sayıda müÅŸteriye ulaÅŸmayı hedefler. Satış gerçekleÅŸtikten sonra ise kime satıldığı, ne sıklıkla sipariÅŸlerin devam edeceÄŸi ve son kullanıcıya ürünümüzün ne ÅŸekilde ulaÅŸacağını genelde fazla önemsemeyiz.

 

Oysa ki ihracata baÅŸlamadan önce ürünümüze uygun pazarları belirlemek, bu pazarlara giriÅŸ ve derinleÅŸme stratejilerini oluÅŸturmak orta ve uzun vadede bizlere daha büyük ciro ve karlılık saÄŸlayacaktır.

 

GeçmiÅŸ tecrübelerimiz birçok sektörde firmaların ihracatlarını karşılaÅŸtırırken satış yapılan ülke sayısı ile rekabet ettiklerini bizlere gösterdi. Oysa ki 50 den fazla ülkeye ihracat yapıyor iken her bir ülkeye Türkiye’nin küçük bir ili kadar ihracat yapamıyor olmak çok

da baÅŸarılı sayılmayabilir. Aksine, az sayıda ülkeye ancak var olan potansiyeli optimum seviyede deÄŸerlendirecek ÅŸekilde ihracat yapmak kaynakları etkin kullanmak adına daha akılcı olabilir.

 

Bu nedenle, ister bireysel bir firma olun ister bir sivil toplum kuruluÅŸu, müÅŸteriye ulaÅŸmak için planlayacağınız tüm aktivitelerin öncesinde ihracat stratejinizi oluÅŸturmanız ve hedeflerinizi doÄŸru bir ÅŸekilde koymanız gerektiÄŸine inanıyoruz.

Anchor 1
Danışmanlık Hizmetleri 02
Pazar Araştırma & Analiz

Pazar araÅŸtırması ihracat stratejinizi oluÅŸturduktan sonra hedef pazarlarınızı belirleme aÅŸamasında ihtiyaç duyacağınız en önemli çalışmadır. Öncelikle masa başında yapacağınız bir araÅŸtırma ile internetteki kaynaklar ve veri tabanlarını kullanarak birçok bilgiye eriÅŸebilirsiniz. Ä°kincil olarak mümkün olması durumunda yerinde pazar araÅŸtırması ile hedef ülkedeki pazarın yapısı hakkında çok daha detaylı bilgiler edinebilirsiniz.

 

Ä°hraç ürününüzün özelliklerine göre hedef pazarın sosyo kültürel yapısı, tüketici alışkanlıkları ve rakip firma/ürün bilgisi, gümrük prosedürü ve vergi oranları, lokal dağıtım maliyetleri ve satış kanallarının analizi pazar araÅŸtırmanız sonucunda ortaya çıkacaktır.

Anchor 2
Danışmanlık Hizmetleri 03
Uluslararası Pazarlama Danışmanlığı

Ä°hracat pazarlama ekibinin doÄŸru bir ÅŸekilde kurgulanması, doÄŸru hedeflerin belirlenmesi, ihracat stratejisinin birlikte oluÅŸturulması ve aksiyon planlarının takibi sadece ihracatınızı rakamsal olarak büyütmekle kalmayacak firmanız için sürdürülebilir bir geliÅŸme de saÄŸlayacaktır. Hedeflerin ve performans ölçümlerinin doÄŸru yönetilemediÄŸi iÅŸ süreçleri ise kısa vadede deÄŸilse de orta ve uzun vadede problemleri beraberinde getirecektir.

 

Ä°hracat yapıyor veya ihracata yeni baÅŸlamayı planlıyorsunuz, mevcut yapınızı iyileÅŸtirmek ve geliÅŸtirmek için profesyonel destek arıyorsanız Globrand olarak sizlere uluslararası pazarlama konusunda destek olabiliriz.

Anchor 3
Danışmanlık Hizmetleri 04
Ur-Ge & Kümelenme Danışmanlığı

Ur&Ge ve kümelenme projeleri 2010 lu yıllarda gündemimize giren kavramlar. Ä°ÅŸ kültürümüzde çok da yaygın olmayan ancak uluslararası pazarlarda birlikte hareket etmeyi ve bu sayede oluÅŸacak sinerjiyi teÅŸvik eden kümelenme projelerinin sayıları, Devlet tarafından verilen cömert teÅŸvikler ile birlikte son yıllarda hızlıca arttı.

 

Globrand olarak Ur&Ge ve kümelenme projelerine 2010 yılından buyana destek veriyoruz. Genel yaklaşımımız kümelenme projelerini bütünleÅŸik olarak ele alıp kümenin ve hedeflerinin oluÅŸturulmasından baÅŸlayarak proje süresince gerçekleÅŸtirilecek tüm faaliyetlerin yönetimini üstlenmekten yana. Bunun en önemli nedeni kümelenme projelerinin gerçekleÅŸtirilen her faaliyet ile birlikte farklı ihtiyaçları gündeme getirmesi ve yoÄŸun bir takip gerektirmesi. Bu ÅŸekilde

danışmanlık verdiÄŸimiz projelerde küme için ihracat stratejisini oluÅŸturup hedef pazarları belirledikten sonra yıllık bazda yurtdışı pazarlama faaliyetlerini planlıyor ve her yurtdışı pazarlama faaliyeti sonrasında kümenin eksik gördüÄŸümüz yanlarını geliÅŸtirmek için gerekli aksiyonları almaya çalışıyoruz.

Anchor 4
Danışmanlık Hizmetleri 05
MarkalaÅŸma & Marka Yönetimi

Türkiye, ihracatının kg birim deÄŸerini arttırma konusunda yıllardır arzu edilen baÅŸarıyı yakalayamadı ve ne yazık ki son 10 yıllık süreçte 1,50 $/kg deÄŸerini aÅŸamadı. Kamu ve sivil toplum kuruluÅŸları bu durumu düzeltebilmek için yıllardır markalaÅŸma konusunda projeler üretmeye çalışsa da bu duygu üretici ve ihracatçı firmalara bir türlü geçemedi.

 

Bugüne dek markalaÅŸma denildiÄŸinde hep lüks markalar aklımıza geldi ve markalaÅŸmanın büyük yatırımlar gerektirdiÄŸi düÅŸüncesi ile uzak durduk. Oysa ki marka en basit tabiri ile firmanın tüketiciye vaadi ve sunduÄŸu güveni belgeler ve hedef tüketici kitlenize göre markanızın özellikleri de farklılıklar gösterir. Lüks sınıf bir otomobil markası ile ekonomi sınıfı otomobil markası birbirlerinden farklı vaatler içerse de özünde benzer marka unsurlarını barındırır. Üretici olarak her durumda alıcı kitlenize bir vaatte bulunmanız gerekir. Ürünün

üzerine markanızı koymadığınız durumlarda kurumsal isminiz marka olarak algılanır ve alıcının zihninde tüm iÅŸ yapış biçiminiz marka kimliÄŸine yapışır. Farkında olmadan sipariÅŸlerinizi zamanında sevk etmeniz, fiyatlandırma politikanız, kalite kontrol disiplininiz kurumsal markanızı ÅŸekillendirir.

 

Hedef alıcı kitlenize yönelik markanızın oluÅŸturulması, pazardaki konumlandırma, marka kimliÄŸinin bilinirliliÄŸinin arttırılması evet zor ve uzun soluklu bir projedir ama uluslararası platformda tıpkı fabrika arazisi, makine parkı gibi ama belkide hepsinden deÄŸerli bir yatırıma dönüÅŸerek ÅŸirket deÄŸerinizi yukarıya çekebilir.

Anchor 5
B2B Ä°ÅŸ GörüÅŸmeleri 06
Sektörel Ticaret/Alım Heyeti

Ur-Ge ve kümelenme faaliyetleri özünde kapalı bir grup ihracatçı firmanın yurtdışı Pazarlama faaliyetlerine destek olurken sektörel ticaret ve alım heyetleri serbest sayıda sektör firmasının katılımına imkan verdiÄŸinden tercih edilebilmekte.

 

Sektörel ticaret heyetleri konusunda bugüne dek farklı ülkelerde projeler geliÅŸtirdik ve son yıllarda etkinliklerimizi bölgesel forma sokmaya çalıştık. Örnek olarak hedef bir Afrika, Avrupa veya Latin Amerika  ülkesini alarak ihracatçı firmalarımızı hem hedef ülkedeki hem de yakın ve ulaşım imkanları kolay komÅŸu ülkelerdeki alıcılar ile buluÅŸturmayı baÅŸardık. Afrika’da FildiÅŸi Sahili’ne yaptığımız programda komÅŸu Mali, Burkina Faso ülkelerinden, Kolombiya’da yaptığımız programda Panama, Peru, Kosta Rika, Brezilya, Uruguay ve Åžili’den alıcıları tek bir noktada topladık.

Benzer projenin alım heyeti versiyonunu Invitation Only ismi ile ev ve mutfak eÅŸyaları sektörü, Cosmeet ismi ile kozmetik ve kiÅŸisel bakım/temizlik sektörüne yönelik gerçekleÅŸtirdik. 2019 yılı Ekim ayında gerçekleÅŸtirilen Invitation Only etkinliÄŸine 50 farklı ülkeden 79 alıcı firma katıldı ve gerek ülke çeÅŸitliliÄŸi gerekse iÅŸ görüÅŸmelerinin verimi açısından büyük bir baÅŸarı saÄŸladı.

​

Bugüne kadar 39 farklı ülkede 85 organizasyona imza atarken 14.072 iÅŸ görüÅŸmesine aracılık ettik.

​

​

Anchor 6
bottom of page