top of page
  • Yazarın fotoğrafıGlobrand Strateji ve Danışmanlık

Kozmetik ve Temizlik Ürünleri İhracatçıları Latin Amerikalı Alıcılarla Cosmeet Bogota'da Buluştu

İKMİB - İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği tarafından organize edilen ticaret heyeti organizasyonun gerçekleştirilmesine Globrand Strateji ve Danışmanlık olarak destek sağladık.

#İKMİB - İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği tarafından, T.C. Ticaret Bakanlığı’nın Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi tebliği kapsamında yürütülmekte olan “Turkish Cosmetics Cluster” ve “Kozmetik ve Temizlik Ürünleri” isimli URGE projelerinin ortaklaşa gerçekleştirdikleri yurtdışı pazarlama faaliyeti, #Kolombiya ve Latin Amerika pazarlarına yönelik olarak 26 Temmuz – 1 Ağustos 2019 tarihleri arasında düzenlendi.

Turkish Cosmetics Cluster projesinde yer alan 9, Kozmetik ve Temizlik Ürünleri projesinde yer alan 9 firma olmak üzere toplam 18 firmamız Cosmeet Bogota etkinliğine katıldı.

Organizasyon öncesi yapılan ön çalışmalarda Kolombiya pazarının yeterince değerlendirilemediği, buna karşın hem Kolombiya hem de bölgedeki diğer Latin Amerika ülkelerinin Türk ürünleri için önemli bir potansiyel oluşturduğu sonucuna varılmıştı. Bogota’nın Latin Amerika’daki diğer potansiyel ülkelerde yerleşik alıcılar için en kolay ulaşabilecekleri nokta olduğu düşüncesi ile ikili iş görüşmelerinin Bogota-Kolombiya’da gerçekleştirilmesi, ilave olarak diğer Latin Amerika’da yerleşik alıcıların da Bogota’ya davet edilerek diğer pazarlama faaliyetlerine göre daha yoğun bir görüşme programı gerçekleştirilmesi hedeflendi


Program katılımcılarımıza verilen sunumlarla başladı.

Katılımcı firmalarımızın ikili iş görüşmeleri öncesi pazar hakkında teknik bilgi edinebilmesi amacıyla Bogota Ticaret Müşavirimiz Sn. Türker Kocamış ve yerel yetkili kurum temsilcilerinin katıldığı bir sunum organize edildi. Sunumlarda firmalarımıza ürün kayıt süreçleri, ithalat prosedürleri, marka tescil ve pazar trendleri hakkında bilgi paylaşımları gerçekleştirildi.


Firmalarımız satış kanallarını ziyaret ederek yerinde incelemelerde bulundu.

Katılımcılarımız programın ikinci gününde Kolombiya’daki rakip firma ve ürünleri inceleyebilmeleri, pazarın yapısını yakından görebilmeleri amacıyla düzenlenen satış kanalı ziyareti programına katıldılar. Exito, Olimpica, Farmatodo, Fedco, Kromantic gibi hem kozmetik hem de ev temizlik ürünleri konusunda faaliyet gösteren zincir mağazalar ve eczane gruplarını ziyaret eden firmalarımız ürün/fiyat analizi yaparken pazardaki kendi rakiplerini inceleme ve markalarını konumlandırabilecekleri pozisyonu belirleme imkanı buldular.


İkili İş Görüşmeleri Sırasında Katılımcı Firmalarımıza İlgi Yoğundu.

İkili iş görüşmeleri programı Kolombiya dışında diğer Latin Amerika ülkelerinden de alıcıların davet edilmesi nedeniyle 2 gün olarak planlandı. Firmalarımız Kolombiya, Meksika, Bolivya, Şili, Kosta Rika, Ekvator, Honduras, Panama, Paraguay ve Uruguay'dan gelen alıcılar ile kendilerine tahsis edilen İspanyolca/İngilizce tercümanlar yardımı ile görüşmelerini gerçekleştirdi. İki gün süren iş görüşmelerinde firmalarımız ortalamada 24.8 iş görüşmesi gerçekleştirdi.

İkili iş görüşmeleri programına Kolombiya, Meksika, Bolivya, Şili, Kosta Rika, Ekvator, Honduras, Panama, Paraguay ve Uruguay'dan 48 firma katılırken toplam 447 ikili iş görüşmesi gerçekleştirildi.

Büyükelçimiz ve Ticaret Ataşemizin yakın desteğini hissettik

İkili iş görüşmeleri sırasında Bogota Büyükelçimiz Sn. Ece Öztürk ve Ticaret Ataşemiz Türker Kocamış heyet katılımcısı firmalarımızı yalnız bırakmadılar ve katılımcılarımıza moral ve destek verdiler. Ayrıca ilk gün görüşmeleri sonrası düzenlenen kokteyle de katılarak Kolombiya ve diğer Latin Amerika'lı alıcılara ev sahipliği yaptılar.

Programın son günü yapılan değerlendirmede; heyete katılan hemen tüm katılımcılar, Bogota-Kolombiya’da gerçekleştirilen ikili iş görüşmelerinin bundan önce katıldıkları iş görüşme programlarından daha başarılı olduğunu belirtirken Latin Amerika pazarının potansiyeli dikkate alınarak benzer faaliyetin bir sonraki yıl daha geniş katılımla tekrar edilmesinin faydalı olacağı yönünde görüş bildirdiler



52 görüntüleme0 yorum
bottom of page