top of page
  • Yazarın fotoğrafıGlobrand Strateji ve Danışmanlık

Turkish Housewares Cluster İlk Ticaret Heyeti İçin Uzakdoğu Asya Pazarını Tercih Etti.

Güncelleme tarihi: 12 Ağu 2020

İKMİB - İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği ve EVSİD - Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği tarafından ortaklaşa organize edilen etkinliğin Endonezya ve Vietnam pazarlarına yönelik olarak düzenlenmesine Globrand Strateji ve Danışmanlık olarak destek sağladık.

#İKMİB - İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği tarafından, T.C. Ekonomi Bakanlığı’nın Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi tebliği kapsamında #EVSİD - Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği ile birlikte yürüttüğü Turkish Housewares Cluster 1 ve Turkish Housewares Cluster 2 kümelerinin ortaklaşa gerçekleştirdikleri ilk yurtdışı pazarlama faaliyeti #Endonezya, #Singapur ve #Vietnam pazarlarına yönelik olarak 19 - 27 Mart 2016 tarihleri arasında gerçekleştirildi.

Turkish Housewares Cluster 1 ve 2 kümelerinden toplam 21 ihracatçı firma programa katılım gösterdi.

Etkinlik öncesinde yapılan araştırmalarada 2014 yılı verilerine göre 237 Milyon $ ev ve mutfak eşyası ithalatı yapan Endonezya'ya 1.8 Milyon $ ve 1.08 Milyar $ ev ve mutfak eşyası ithalatı yapan Vietnam'a 562 Bin $ ihracat gerçekleştirdiğimiz ve ilgili pazarların potansiyelinden yeterince yararlanılmadığının tespit edilmesi kararın verilmesinde belirleyici oldu.


Heyetin İlk Durağı Endonezya

İlk olarak Jakarta'ya ulaşan heyet katılımcıları, ilk gün rakip firma ve ürünleri inceleyebilmeleri, pazarın yapısını yakından görebilmeleri amacıyla organize edilen satış kanalı ziyareti programına katıldı. Bu program sırasında Metro, SoGo, Matahari, ACE Hardware, Informa gibi hem ev hem de mutfak eşyaları konusunda faaliyet gösteren zincir mağazalar ziyaret eden firmalarımız ürün/fiyat analizi gerçekleştirken pazardaki rakiplerini inceleme ve markalarını konumlandırabilecekleri pozisyonu belirleme imkanı buldu.


Programın ikinci gününde gerçekleştirilen ikili iş görüşmeleri programına 21 Endonezya'lı alıcı katılırken firmalarımız ortalamada 4 - 6 ikili iş görüşmesi gerçekleştirdi.


Singapur'da Satış Kanalları Ziyaret Edildi

Jakarta – Ho Chi Minh arasında direkt uçuşun olmaması, Singapur’un da sektör için önemli bir potansiyeli bulunması nedeniyle Singapur üzerinden aktarma sağlanarak mutfak eşyaları toptancılarının yer China town bölgesi ziyaret edildi. Sonrasında Tots mağazası ziyareti gerçekleştiren heyete Singapur Ticaret Müşavirimiz Sn. Hürol Karlı da eşlik etti.


Heyet Programını Vietnam'da Tamamladı

Singapur'dan Ho Chi Minh'e geçen heyet buradaki programına da satış kanalları ziyareti ile başladı. Ho Chi Minh'de yerleşik toptancı ve perakende zincirlerini ziyaret eden firmalarımız rakip ürün/fiyat analizi yapma fırsatı buldu. Citimart, Nguyen Kim, Phan Khang, Big C, Lotte Mart zincirlerini ziyaret eden katılımcı firmalarımız; pazarda çok farklı kalite ve fiyatta ürünler olduğunu, Çin menşeili ürünlerin yanısıra farklı ülkelerden ürünlerin de raflarda olduğunu tespit etti.


Ho Chi Minh programının ikinci gününde düzenlenen ikili iş görüşmelerine katılan firmalarımız, Vietnam’ın yanısıra Kamboçya'dan davet edilen firmalar da dahil olmak üzere toplamda iki ülkeden 52 alıcı firma ile ortalamada 13 iş görüşmesi gerçekleştirdi.

Endonezya ve Vietnam'da gerçekleştirilen ikili iş görüşmeleri programlarında katılımcı firmalarımız toplamda 381 ikili iş görüşmesi gerçekleştirdi.

Heyetin sonunda katılımcı firmalarımız gerek Endonezya ve gerekse Vietnam pazarlarının, Türk ev ve mutfak eşyaları sektörü için önemli pazarlar olduğu noktasında birleşirken özellikle Vietnam pazarının daha bakir olduğu ve Türk mallarının imajı ve kalite algısının üst düzeyde olduğundan pazara girişin daha kolay olacağını paylaştılar.


8 görüntüleme0 yorum
bottom of page